
Wat is BrandWebbing?
“BrandWebbing is een nieuw bureau opgericht door 2 ervaren online reclamemakers (Rembrandt Smids en Jeroen de Bakker, v.l.n.r.). BrandWebbing heeft een eigen methode ontwikkeld voor werkelijke online merkcommunicatie. Kenmerkend aan de BrandWebbing methode is het exclusieve gebruik van non-spot. Dit is volgens ons de enige echte manier om positieve merkeffecten in de toekomst te realiseren. Non-spot is namelijk een positieve en dus gewenste manier van communiceren met de doelgroep. We zien dat het middel dat tot nu toe gebruikt werd, display (bannering), langzaam maar zeker ‘harakiri’ aan het plegen is.

Vervolgens word, aan de hand van het BrandWebbing dashboard, ‘realtime’ de effectiviteit in de gaten gehouden. Communicatie-elementen worden, waar nodig, geoptimaliseerd of vervangen. Na 12 maanden worden alle BrandWebbing activiteiten tegen de veranderingen in het medialandschap en eventuele merkaanpassingen aangehouden. Een nieuwe strategie wordt opgesteld en geïmplementeerd.”
Hoe is het idee voor BrandWebbing ontstaan?
”De basis voor BrandWebbing is een idee dat Jeroen de Bakker al had in de Qi-tijd. Dit idee was toen (te) ver zijn tijd vooruit. Na zijn klus bij TBWA zijn Rembrandt en Jeroen gaan zitten en is de theorie achter BrandWebbing verfijnd en geactualiseerd. Daarnaast is het heerlijk voor ons ons om met deze vooruitstrevende materie bezig te zijn, i.p.v. de zoveelste banner-campagne of actiesite.”
Hoe ziet het verdienmodel van BrandWebbing er uit?
“BrandWebbing is in essentie een strategiebureau. We hebben niet de ambitie om een kantoorpand vol productie te hebben. Dan krijg je het “wij van WC-eend adviseren WC-eend” idee. Ieder BrandWeb is ‘custom-made’ en we zoeken daarvoor de passende partijen bij elkaar.
“BrandWebbing is in essentie een strategiebureau. We hebben niet de ambitie om een kantoorpand vol productie te hebben. Dan krijg je het “wij van WC-eend adviseren WC-eend” idee. Ieder BrandWeb is ‘custom-made’ en we zoeken daarvoor de passende partijen bij elkaar.
BrandWebbing bestaan uit 5 fases ( Exploratie, Stategie, Realisatie, Evolutie en Revolutie) en voor iedere fase staat een vaste prijs ongeacht de grote van het BrandWeb. De strategie werkzaamheden zijn namelijk altijd hetzelfde. Hierdoor is het voor de klant altijd inzichtelijk wat de kosten zijn aan BrandWebbing. Natuurlijk is het wel zo dat naast de kosten voor de BrandWebbing organisatie er kosten gemaakt moeten worden voor media en productie. Deze verschillen van BrandWeb tot BrandWeb. Door de schaalbaarheid van internactieve media kunnen we eigenlijk voor alle soorten en maten merkadverteerders aan de slag.”
In de volgende Video is Marketingfacts in gesprek met beide heren:
Voor dit interview was Dusta.nl in gesprek met Rembrandt Smids van BrandWebbing.
Ken jij nog een interessante Nederlandse startup, waar we hier op Dusta.nl aandacht aan moeten besteden? Tip ons dan! en mail naar info@dusta.nl. Dusta.nl is ook te volgen via Twitter en Feedburner.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten