zaterdag 10 januari 2009

Startup: Shopkorting.nl

In Groot-Brittannië en de Verenigde Staten is cashback shoppen al de normaalste zaak van de wereld, voorbeelden ervan zijn Quidco en Jellyfish. Een succesvolle Nederlandse variant ontbrak echter nog, en daar gaat Shopkorting.nl op in proberen te spelen. Op Shopkorting.nl kun je tot 20% extra korting krijgen op je online aankopen bij een van de 300 aangesloten webwinkels. Door middel van een interview probeerden we wat meer te weten te komen over Shopkorting.nl;

Wat is Shopkorting.nl?
Shopkorting.nl is een van de eerste cashback shopping sites van Nederland waar leden online kunnen shoppen met extra korting bovenop de internet prijs. Shopkorting.nl deelt de commissie met haar leden. De doelgroep van Shopkorting.nl is heel breed en omvat zowel mannen als vrouwen van 16 to 80 jaar die weleens online aankopen doen. Shopkorting.nl is gevestigd in Amsterdam en operationeel sinds november 2008. Voordelen van Shopkorting.nl zijn natuurlijk de korting die men kan verdienen op internetaankopen, gratis lidmaatschap (laagdrempelig), transparantie (wij adverteren met duidelijke kortingen), gebruiksvriendelijkheid en de mogelijkheid voor leden om zelf geld te verdienen met het aanbrengen van leden.”

Hoe is het idee voor Shopkorting.nl ontstaan?
“Het idee voor Shopkorting.nl is begin 2008 ontstaan toen ik cashback sites tegenkwam in de UK en VS waar dit concept al jaren een groot succes was. Nederland kent al spaarsites waar leden met klikken geld kunnen verdienen en punten kunnen sparen die men later kan laten uitbetalen. Maar cashback shopping bestond nog niet in Nederland, terwijl de meeste Nederlanders toch op de kleintjes letten. Een perfect concept dus om in Nederland te lanceren.”

Hoe werk Shopkorting.nl?
“Lid worden van Shopkorting.nl is helemaal gratis. Na registratie, bevestiging van een account en invullen van de nodige gegevens kan men direct online shoppen. Navigeren kan eenvoudig door de 24 categorieën waaronder reizen, geschenken, audio & video en huis & tuin. Ook kan men eenvoudig zoeken naar webwinkels met twee verschillende zoekfuncties. Als men een online aankoop wilt doen dan klikt men op de speciale link die men bij iedere webwinkel kan vinden. Deze link zal de aankoop registreren en terugkoppelen aan ons systeem, zodat we de korting aan het lid kunnen toewijzen. De aankoop doet men op de site van de webwinkel zelf, zoals men gewend bij alle online aankopen. Binnen 48 uur verschijnt de korting in de account van het lid. Na goedkeuring van de aankoop door de aangesloten webwinkel, heeft men de mogelijkheid om de korting te laten uitbetalen als men meer dan 10 Euro heeft verdiend. De korting wordt dan vervolgens op de bankrekening gestort van het lid.”


Hoeveel gebruikers heeft Shopkorting.nl?
Shopkorting.nl heeft als doel om in 2009, 100.000 leden te mogen verwelkomen. We zien elke dag ons bezoekersaantallen, nieuwe leden en aankopen stijgen, dus ik kan zeggen dat het concept aanslaat bij het grote publiek. Daarnaast zijn wij van plan om in de toekomst nog meer korting kunnen bieden aan leden door betere afspraken met webwinkels, nieuwe features en meer interactie van de leden zelf wat betreft korting.”

Wie zit er achter Shopkorting.nl?
“Oprichters van Shopkorting.nl zijn Ared Yelkenci en Robin de Vries, beide al enige jaren actief in online marketing. Shopkorting.nl heeft momenteel drie medewerkers, waarvan Marielle de Koning verantwoordelijk is voor het Content Management en support vragen van leden. Robin de Vries is verantwoordelijk voor de techniek en Ared Yelkenci voor PR en marketing.”

Hoeveel is er geïnvesteerd en door wie?
“Investeerders van Shopkorting.nl zijn de initiatiefnemers en een externe investeerder.”

Hoe ziet het verdienmodel van Shopkorting.nl er uit?
Shopkorting.nl verdient aan de verkopen die men doet via de website. Eerste resultaten laten een positief beeld zien wat betreft nieuwe leden, actieve leden en aankopen. In de toekomst zal Shopkorting.nl ook advertentiemogelijkheden aanbieden, zodat bedrijven/webwinkels zichzelf nog meer onder de aandacht kunnen brengen.”

Voor dit interview was Dusta.nl in gesprek met Ared Yelkenci van Shopkorting.nl.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen